Snel in contact komen? 0229 - 284 690 Support
  • Maatregelen Nexus i.v.m. Corona

Maatregelen Nexus i.v.m. Corona

Geachte relatie,

Nexus geeft de hoogste prioriteit aan de gezondheid, veiligheid en welzijn van haar medewerkers, haar klanten, zakenrelaties en leveranciers. De dienstverlening zal door gaan en ondersteuning op uw IT omgeving zal blijven geborgd conform SLA afspraken. Met het oog op de recente ontwikkelingen en berichtgeving vanuit de overheid, heeft het management samen met haar medewerkers een aantal richtlijnen opgesteld die in ieder geval de aankomende weken zullen gelden.

Het verkoopteam zal relaties zoveel mogelijk benaderen om bezoeken eventueel telefonisch op te pakken. Mocht een bezoek echt van toegevoegde waarde zijn, dan wordt deze in eerst instantie een aantal weken verplaatst naar eind april.

Het technische team zal zo veel als mogelijk op afstand werken. Dit houdt in dat gepland en ongepland onderhoud doorgaat, maar de onderhoudsconsultant niet bij u langs komt. Er zal kort telefonisch en eventueel e-mail contact zijn om zaken af te stemmen. Uitleveringen worden door onze binnendienst in overleg met u gepland en wij proberen zoveel mogelijk rekening te houden met uw en onze interne maatregelen tegen het virus.

Waar wij u mee kunnen helpen

Maandag heeft de premier Mark Rutte ons verteld wat de strategie gaat zijn om het virus de baas te zijn. Uit deze boodschap blijkt dat de strategie gebaseerd is op het uitspreiden van het effect over de tijd, om een piek in de zorg te voorkomen. Hieruit valt op te maken dat we voor langere tijd last zullen hebben van het virus en maatregelen zoals thuiswerken mogelijk langer gaan duren dan enkele weken. Met die gedachte is het verstandig om wellicht extra faciliteiten te treffen en na te denken over veilige werkomstandigheden.

  • Mocht u tijdelijk extra thuiswerkmogelijkheden willen creëren, neem dan contact met ons op. We beschikken eventueel over extra servercapaciteit die u voor een bepaalde tijd kunt huren.
  • Mocht u vragen hebben over capaciteit of veiligheid, leg deze dan bij ons neer dan zullen wij uw specifieke situatie beoordelen en u adviseren en informatie geven waar u rekening mee moet houden.

Aanvullend is het mogelijk verstandig om:

  • Extra antiviruslicenties in te kopen zodat uw personeel de pc thuis ook kan voorzien van een kwalitatief goede virusscanner.
  • Een aantal laptops ingericht op de plank te leggen om eenvoudig mee te geven mocht er snel geschakeld moeten worden.

Denk om uw veiligheid

Het is van groot belang om stil te staan bij veiligheid. Doordat er meer dan normaal wordt thuisgewerkt en extra thuiswerkfaciliteiten worden gecreëerd, zien we nu al een verhoogd aantal aanvallen die gericht hierop inspelen. Daarnaast is het belangrijk om rekening te houden met de staat van de ICT apparatuur die uw personeel thuis heeft staan. Deze wordt op een andere manier gebruikt dan de pc bij u op kantoor en vormt hierdoor mogelijk een verhoogd risico op bijvoorbeeld een virus.

Als laatste is het misschien overbodig om te benoemen dat uw personeel in geval van thuiswerken, uw bedrijfsdata thuis verwerkt en de kans op een data lek hiermee toeneemt. Maak goede afspraken met uw personeel en schrijf een korte instructie voor het thuiswerken waarin u ook benoemt wat u wel en niet van hen verwacht.

Wat te doen bij vragen en storingen

Het gehele Team van Nexus is momenteel voor u op afstand beschikbaar. Bel support op nummer 0229 – 284 690 of stuur een email aan support@nexusict.nl

Wij danken u voor uw begrip.

« Terug naar het nieuwsoverzicht

Nexus kan de totale ICT van middelgrote bedrijven op zich nemen. Hieronder moet worden verstaan:

  • Advisering met betrekking tot nieuw aan te schaffen apparatuur
  • Opzetten van beveiligde verbindingen tussen medewerkers en bedrijf of tussen meerdere vestigingen
  • Levering van apparatuur en infrastructuur
  • Beveiliging van bedrijfsgegevens
  • Preventief onderhoud van werkstations, netwerkservers en voice netwerken
  • Levering van Cloud diensten