Snel in contact komen? 0229 - 284 690 Support
  • KPN moderniseert vaste telefonie en stopt met ISDN1/2
KPN moderniseert vaste telefonie netwerk en stopt op termijn met ISDN1/2

KPN moderniseert vaste telefonie en stopt met ISDN1/2

In het kader van de voortdurende innovatie bij KPN, veranderende klantwensen en een markt voor vaste telefonie die grotendeels is overgegaan naar bellen via internet (VOIP), heeft KPN een aantal aanpassingen in het aanbod voor traditionele telefoniediensten (PSTN / ISDN) aangekondigd.

Deze traditionele diensten worden de komende jaren gemoderniseerd of vervangen door toekomstvaste alternatieven.

Van oudsher wordt er voor vaste telefonie in Nederland gebruik gemaakt van lijnen die verbonden zijn met een telefonie-platform. Deze traditionele telefoniediensten (analoge PSTN en digitale ISDN) verlopen via (lokale) telefoniecentrales en het telefonie-platform van KPN. Sinds 2006 zijn deze lijnen ook beschikbaar voor andere telefonieaanbieders.

Het aantal gebruikers van deze traditionele telefoniediensten (ISDN/PSTN) neemt de laatste jaren sterk af. Veranderend klantgedrag en het succes van bellen via internet (VOIP) dragen hier aan bij. Daarom gaat KPN de enkelvoudige PSTN dienst moderniseren o.b.v. KPN’s landelijke IP infrastructuur, waardoor gebruikers deze functionaliteit kunnen blijven gebruiken. KPN is mei 2017 gestart met de migratie van de eerste van de 13 pilot centrales.

Klanten van KPN die gebruik maken van het digitale enkelvoudige en meervoudige ISDN1/2 en meervoudige PSTN zullen de komende jaren moeten overgaan naar op breedband (internet) gebaseerde telefonie oplossingen, die al geruime tijd een bewezen alternatief zijn. Hiermee kunnen naast telefonie ook oplossingen als pinnen en beveiliging worden geboden. Bovendien stelt de breedband technologie de gebruiker in staat om verschillende diensten veelal voordeliger te combineren over één aansluiting.

Vanaf 1 september 2019 zullen enkelvoudige en meervoudige ISDN1/2 en meervoudige PSTN niet meer beschikbaar zijn voor klanten van KPN. Voor ISDN15/20/30 geldt dat KPN deze dienstverlening vooralsnog continueert en tot 1 januari 2021 blijft ondersteunen.

Nexus ICT is al ruim 25 jaar gespecialiseerd in (VoIP) telefoniediensten en helpt uw bedrijf graag bij een geruisloze overgang naar moderne alternatieven, zoals bijvoorbeeld VoIP. Dat kan met behoud van de huidige telefonie-apparatuur, maar ook met een volledige overstap naar Cloud telefonie.

Bel 0229-284 690 voor een vrijblijvende afspraak en ontdek wat wij voor u kunnen betekenen.

« Terug naar het nieuwsoverzicht

Nexus kan de totale ICT van middelgrote bedrijven op zich nemen. Hieronder moet worden verstaan:

  • Advisering met betrekking tot nieuw aan te schaffen apparatuur
  • Opzetten van beveiligde verbindingen tussen medewerkers en bedrijf of tussen meerdere vestigingen
  • Levering van apparatuur en infrastructuur
  • Beveiliging van bedrijfsgegevens
  • Preventief onderhoud van werkstations, netwerkservers en voice netwerken
  • Levering van Cloud diensten