Snel in contact komen? 0229 - 284 690 Support
  • Alarm over IP

Nexus Alarm over IP

Alarm over IP

Omdat per 1 september 2019 de traditionele telefoonlijnen bij KPN worden opgeheven, zullen nog heel veel alarmsystemen voor die tijd moeten worden omgezet naar Alarm over IP (AoIP).

Onze dienst Alarm over IP maakt het mogelijk om uw alarmsysteem te verbinden met de Particuliere Alarm Centrale (PAC-nummer 141) van 247Services. U heeft hiervoor dus geen aparte telefoonlijn (ISDN
of analoog) meer nodig en u kunt uw verbinding daarnaast ook gewoon blijven gebruiken voor internet, Voice over IP, Pinnen over IP en andere applicaties. Alarm over IP kent geen transmissiekosten maar een vast tarief per maand.

De meeste bestaande alarmsystemen kunnen wij aanpassen voor een aansluiting over IP. We plaatsen dan een omvormer die de bestaande analoge koppeling omzet naar een IP verbinding.
Het alarmsysteem zal dan op onze 247 Services PAC worden gekoppeld en ook het onderhoud van de alarmcentrale zal worden overgenomen door onze alarm-partner. Als het alarmsysteem op deze manier wordt aangesloten, heeft u ook de beschikking over een App op uw smartphone waarmee de status van het alarmsysteem wordt getoond. Zo kunt u zien of het alarm aan- of uitstaat, door wie hij is in- of uitgeschakeld en bij een alarmmelding kunt u zien wat het alarm heeft veroorzaakt (bijvoorbeeld: “alarm beweging kantine”).

Zelf in controle met de 247Services app

Via de app op uw smartphone bent u zelf “in controle”. Zo kunt u niet alleen alle alarmmeldingen afhandelen, maar kunt u ook bloktijden instellen en aanpassen en bepaalt u zelf welke medewerker als eerst moet worden gewaarschuwd bij een melding. Daarnaast biedt de 247Services app u altijd inzicht in de historie van meldingen.

Meer informatie

Wilt overgaan op alarm over IP? Overstappen is zo geregeld. Heeft u nog vragen? Onze klantenservice helpt u graag! Neem contact met ons op of bel 0229 – 284 690

Nexus kan de totale ICT van middelgrote bedrijven op zich nemen. Hieronder moet worden verstaan:

  • Advisering met betrekking tot nieuw aan te schaffen apparatuur
  • Opzetten van beveiligde verbindingen tussen medewerkers en bedrijf of tussen meerdere vestigingen
  • Levering van apparatuur en infrastructuur
  • Beveiliging van bedrijfsgegevens
  • Preventief onderhoud van werkstations, netwerkservers en voice netwerken
  • Levering van Cloud diensten